به زودی دستیار هنری ارشاد معرفی می شود / بررسی رویکرد شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری بر ضرورت انقلابی گری تاکید کردند. اصلاحات در پی این اطلاعیه، کمیته مذکور به دستور ریاست محترم جمهوری تشکیل شد.

وی همچنین تصریح کرد: باید مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و کار بازسازی فرهنگ عمومی و برداشتن گام های جدید و ترویج آن از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و می خواهیم اولویت های آن را حفظ کنیم. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و مصوباتی جدی که پیش از این اجرایی نشده بود دنبال شده است.

وی گفت: مهمترین مسئله ما بعد از کرونا، بحث فرهنگی است. شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور وارد کرده است و رسیدگی به این موضوعات در شورای فرهنگ عمومی کشور در دستور کار قرار دارد. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری هم دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال آماده سازی بسته کاملی برای بعد از کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم. .

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی مرمت قطعات آسیب دیده بر اثر کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و … شکل گرفته است و به همین دلیل در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. بنابراین، این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه به نظر می رسد شیوع بیماری در این زمان تشدید شود در باره بوده است از این رو کشور در تلاش است تا بخشی از این موارد را با حضور ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله شورای فرهنگ عمومی، موسسه صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش ساماندهی کند. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های گذشته با برخی از سینماگران دیدار داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم نکات بهداشتی و علاقه مندی را به طور کامل رعایت کند. سقوط از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند Ind، شاهد پتانسیل کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور باشیم.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به در پیش بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت هنری و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی می شوند. با این حال، سیاست های کلی در مورد موسیقی کشور به طور کلی اعمال می شود. در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز آشنا شده ایم. ما معتقدیم موسیقی پرکاربردترین بخش فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین در دولت سیزدهم تمام فعالیت های منطقه با هدف موسیقی اصیل، بومی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان صورت می گیرد.

* بررسی نظرات شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت است

محمدمهدی اسماعیلی در جلسه 700 ثانیه ای شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ورود اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری افزود: شورای فرهنگ عمومی. یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی فرهنگ عمومی است که شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت های آن بازنگری شود.

وی در عین حال تاکید کرد که بررسی رویکرد شورای فرهنگ عمومی با در نظر گرفتن وظایف شورا و تحقق منویات مقام معظم رهبری از اولویت های این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در شورای فرهنگ عمومی دو نفر هستند ماموریت در زمینه دانش و علم و در زمینه توسعه فعالیت های علمی و مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. سقوط و به سیاست گذاری درست دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور نیازمند کار محکم، قوی، علمی و دقیق است. باید بتوانیم با بهره گیری از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و محل مدیریت کشور در اختیار ما قرار داده، پاسخی معتبر به فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه بدهیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری را می توان و باید دنبال کرد و باید به برنامه ریزی مشخص با زمان بندی دقیق برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برسیم.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در ابتدای این نشست گفت: هفتصد و شصتمین نشست شورای فرهنگ عمومی با پیش دستوری در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، توسعه چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و اندیشه های فرهنگی برگزار شد. و روز دانشجو مورد نیاز است.

وی افزود: ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم در دستور کار این هفته شورا قرار دارد. پاسکرونا و اجرا و امکان سنجی گوش داد تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور نگرانی‌هایی را درباره کرونا ایجاد کرده است.

محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز در این نشست گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مسائل جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید