مراحل اعطای تسهیلات مسکن آماده / 750 هزار خانه در حال ساخت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


محمود محمودزاده گفت: واگو وی به مهر گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 50 هزار خانوار در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و مراحل شناسایی و اصلاح متقاضی در حال انجام است.

وی افزود: به زودی به واجدین شرایط از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود تا اقدامات لازم برای تکمیل سایر مراحل مشمول این طرح را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ثبت نام 460 شهر قابل اعطای زمین در فاز اول و سپس 110 شهر دیگر از 28 مهرماه امسال آغاز شده است. که زمینش در دسترس قرار گرفت. امروز امکان ثبت نام به 570 شهر رسیده و در حال انجام است. امکان اعطای زمین در هر ایالت به تدریج به طرح اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام تا پایان آذرماه ادامه دارد و در صورت وجود تقاضا در شهرهایی که بعداً به سامانه اضافه می شود، ثبت نام متقاضیان گسترش بیشتری خواهد یافت تا بتوانند از این فرصت استفاده کرده و ثبت نام کنند. .

جزئیات تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس مصوبه بودجه سال 1400، 360 هزار میلیارد تومان باید از سیستم بانکی تخصیص یابد. این اعداد به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است. “و اطلاع رسانی شد.

وی گفت: سامانه ملی بین وزارت راه و شهرسازی و هیات مدیره ایجاد شده است.

محمودزاده افزود: اکنون در مرحله ای هستیم که بانک مرکزی باید برای تنظیم نحوه پرداخت و هماهنگی لازم بین بانک ها سیاستی را به بانک ها ابلاغ کند که به زودی این امر محقق خواهد شد.

صاحبان برای دریافت وام ساخت در سامانه از پایان آذرماه قیمت برای ورود

وی یادآور شد: از پایان آذرماه خود مالکان یعنی کسانی که دارای ملک شخصی در داخل شهر و بافت فرسوده هستند می توانند در سامانه نهضت مسکن ملی در بند ثبت نام کنند. صاحبان ثبت نام کنید و بدون نیاز به شرایط خاصی از این قابلیت استفاده کنید.

پیش بینی لایحه بودجه 1401 360 هزار میلیارد تومان بدهی مسکن و تورم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: این تسهیلات بر اساس قانون بودجه 1400 و قانون ضریب تورم منضم به همان شماره در لایحه بودجه 1401 ارائه شده است. جهش تولید مسکن، مسکن کشور واقع شده است. لایحه بودجه امسال باید توسط همه بانک ها اجرا شود.

رویه هایی برای ادغام رویه ها برای تسهیل همه بانک ها آماده شده است

وی تاکید کرد: این بانک که در حوزه مسکن فعالیت می کند، اعطای تسهیلات را آغاز کرده و سایر بانک ها نیز پذیرفته اند که به تعهدات خود عمل کنند. اما برای آن شامولیت به طور کلی تلاش می کنیم تا سامانه ای را که تهیه شده و در حال طی شدن مراحل تصویب است با محوریت بانک مرکزی ابلاغ کنیم. به محض اعلام این خبر، کلیه سیستم بانکی و کلیه تسهیلات حوزه مسکن تنها از طریق این سامانه پرداخت می شود و دستور پرداخت تسهیلات مورد نیاز نیز تنها از طریق این سامانه ارائه می شود.

محمود زاده ادامه داد: به این ترتیب هم مالک و هم کسانی که به عنوان مسکن تحت حمایت دولت وارد پروژه می شوند می توانند با استفاده از این سامانه که با آن ارتباط تجاری دارند بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق آن معرفی شوند و فرآیند تملک را تسهیل کنید.

نیازهای مسکن در همه شهرها بررسی می شود

وی ادامه داد: نیاز کل 1384 شهر بر اساس ضوابط طرح جامع مسکن و پیش بینی های انجام شده مورد سنجش قرار گرفته و تمامی این الزامات به عنوان مجموعه الزامات به مدیران کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است. برنامه ریزی استان بر اساس نیازهای یک استان واحد. بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن و مکاتبات قبلی، به عنوان رئیس شورای مسکن استان، مدیریت پروژه و تامین زمین تا پایان پروژه به استانداران سراسر کشور محول شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از ابتدای ثبت نام، همزمان بیش از 2 میلیون و 400 هزار واحد زمین شهری یا در حال تغییر کاربری و الحاق به حریم شهر به عنوان اراضی تامین شده است. ” منطقه روابط معرفی می شوند. این اراضی مراحل اداری را طی می کنند که نتایج نهایی آن اواخر سال جاری اعلام می شود. لذا زمین فاز اول این پروژه بیش از حد نیاز تامین شده است.

750 هزار واحد مسکونی حمایتی در سراسر کشور در دست ساخت است

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 750 هزار واحد در قالب طرح های مختلف کمکی در سراسر کشور در حال ساخت است. بیش از 207000 واحد آماده ساخت است.

این مرجع مسئول سازمان است سیاستمدار مسکان گفت: مصوبه شورای عالی مسکن به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه تمامی متقاضیان می توانند از مزایای نهضت ملی مسکن در قالب دو طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن بهره مند شوند. به اداره راه و شهرسازی کشور اطلاع رسانی شد، پروژه های بهره برداری شده در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نیز از سیستم بانکی دریافت می شود. مبه ناهمسان معرفی تعداد تسهیلات طرح ملی مسکن با نهضت ملی.

وی گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن می توانند از سایر مزایای نهضت ملی مسکن، ارقام مالیاتی مندرج در طرح و همچنین عوارض خدمات در نظام مهندسی استفاده کنند و این موارد در سایر طرح های حمایتی لحاظ می شود. “

میزان تسهیلات ساخت مسکن و نرخ سود بر اساس درآمد خانوار تعدیل می شود

محمودزاده گفت: یکی از ویژگی های طرح مسکن جدید (نهضت ملی مسکن) این است که تعداد تسهیلات و یارانه سود برای همه گروه ها ثابت نیست و بسیار منعطف است؛ خانه دار باشید تمرکز ویژه هی تو همچنین خانواده های کم درآمد را هدف قرار داده تا این گروه ها نیز خانه دار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید