افتتاح پروژه های امانت/فرهنگی میلیاردی برای کتابخانه 19 ساله – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه پرادش: وجود پروژه های نیمه تمام فرهنگی در لرستان نشان می دهد که مسئولان در گذشته تلاش جدی برای تقویت زیرساخت ها در حوزه فرهنگ و هنر نداشته اند.

خبرگزاری مهر پیش از سفر هیئت دولت، با طرح برخی مسائل کشوری، بستری فراهم کرده بود تا در سلسله گزارش هایی مطالبات و مطالبات مردمی را مطرح کند. در این راستا با توجه به سامانه مطالب تدوین شده در این خبرگزاری، زمینه توجه به مطالبات مهم بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره فراهم خواهد شد. دولت این خواسته ها در تصویب سفر دولت. برای پیگیری این گزارش ها لینک مطالبات مردم لرستان از دولت را مطالعه کنید.

اما با پایان یافتن یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، تصویب این سفر و ارائه مختصری از دستاوردهای آن در دستور کار دستگاه متولی قرار گرفته است.

میلیاردها اعتبار برای بازگشایی کتابخانه / پروژه های فرهنگی 19 ساله

همچنین پروژه این خبرگزاری در منطقه در پی موافقت دولت با سفر لرستان به زودی به عنوان موضوعی ویژه در دستور کار قرار می گیرد. گزارش های بازدید و یا گزارش های مبتنی بر سامانه امور استان ها به طور مختصر بررسی و در اختیار شنوندگان این خبرگزاری قرار می گیرد.

کتابخانه 19 ساله!

یکی از مطالباتی که پیش از سفر رئیس جمهور به لرستان توسط خبرگزاری مهر پیگیری و مطرح شد، گزارش سلسله گزارش «مردم لرستان در کنار دولت» بود. هی تو دولت تاکید کرده بود.

تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد نیز یکی از خواسته های مردم لرستان بود که خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «پروژه فرهنگی 19 ساله شکست/ اعتبار نشتی» به آن پرداخت. انتظار 19 ساله برای افتتاح این پروژه فرهنگی در خرم آباد انتقاد جدی مردم را به دنبال داشته است. این مقام اعلام کرد که کتابخانه مرکزی شهر به دلیل چکیدن اعتبار نمی تواند کار کند.

میلیاردها اعتبار برای بازگشایی کتابخانه / پروژه های فرهنگی 19 ساله

کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در کشور، نبود مراکز فرهنگی، کمبود فضای کتابخانه و ده ها زیرساخت فرهنگی و هنری که می تواند جامعه را به سمت نشاط فرهنگی سوق دهد، مردم، فعالان فرهنگی و هنرمندان را از این وضعیت ناراضی کرده است. از زیرساخت ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتر خود نوشت: در سفر هیات دولت به استان لرستان، 200 میلیارد تومان وام برای تکمیل تالار هنر مرکزی خرم آباد و 60 میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه در نظر گرفته شد. سلام تخصیص کلی برای این استان انجام شد. تلاش می کنیم با ساماندهی بیشتر پروژه های نیمه انباشته در دولت سیزدهم این نواقص را برطرف کنیم.

میلیاردها اعتبار برای بازگشایی کتابخانه / پروژه های فرهنگی 19 ساله

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این در جلسه شورای اداری استان در پایان سفر رسمی خود گفته بود که برای ساخت این کتابخانه 60 میلیارد ریال هزینه می شود. سلام خرم آباد مرکزی، نورآباد، سلام، بروجرد و شتر در نظر گرفته ایم.

خبر خوب برای تکمیل کتابخانه آره و مجتمع های فرهنگی و هنری

در این زمینه احمد حسین فتوا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی از پروژه های فرهنگی هنری باقی مانده در استان که از موافقت رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بهره مند شده، هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد است که ارزشمند است. . برای تکمیل 20 میلیارد تومان.

وی گفت: وام 100 میلیون تومانی هی تو ایالت به عنوان کتابخانه مرکزی تصویب شد که می تواند گام موثری در تکمیل این پروژه ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه و مجموعه فرهنگی هنری پلدختر اختصاص داده است، گفت: می توان برای تکمیل سالن تصویب مهم دیگری برای این سفر وام ویژه در نظر گرفت. آمفی تئاتر تئاتر سلام، آنا و شتر و تهیه وسایل نقلیه اداری برای ادارات شهرداری بدون وسیله نقلیه.

دستور وزیر برای وام 200 میلیاردی / سالن برای پروژه 14 ساله!

احمد حسین پیش از سفر رئیس جمهور به لرستان فتوا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفتگویی بگو وی در خصوص احداث فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی در لرستان به خبرنگار مهر گفت: آمفی تئاتر تئاتر سه مجموعه فرهنگی این ایالت هنوز ساخته نشده است.

وی بر این مجموعه های فرهنگی تاکید کرد سلام، آنا و شتر آنها افزودند: با اعتبار استانی کار این مجموعه های فرهنگی را آغاز کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع فرهنگی وجود دارد گفت: آنا وی با بیان اینکه 20 درصد پیشرفت مادی انجام شده است، گفت: اگرچه در سال جاری نگارخانه و سالن اجتماعات این مجموعه فرهنگی افتتاح شده است. آمفی تئاتر این تئاتر هنوز به بهره برداری نرسیده است و ما منتظر هستیم که هم وزارتخانه و هم دولت ساخت آن را تکمیل کنند.

فتوا ذکر شده است که یک مجتمع فرهنگی وجود دارد شتر همینطور وضعیت مجموعه فرهنگی و هنری آنا مجموعه فرهنگی گفت سلام هنوز شروع نشده است.

وی گفت: مجموعه فرهنگی شهرستان چیگنی 15 درصد پیشرفت مادی هم داریم بقیه شهرها دارای مجموعه فرهنگی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید