درک برنامه های نیروهای متحد ایران در عراق دشوار است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در واکنش به حملات مکرر به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه گفت که درک برنامه های نیروهای مورد حمایت ایران در عراق «دشوار» است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع گفت که ایالات متحده از دسامبر برای حملات احتمالی به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه آماده شده است.

در روزهای اخیر به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، موشک ها و پهپادها بارها پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده اند.

عصر امروز (چهارشنبه) منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب) عراق هدف حمله موشکی سنگین دیگری قرار گرفت. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» از اصابت 3 راکت 107 میلی متری به پایگاه عین الاسد خبر داد. پایگاه آمریکا در ویکتوریا در مراحل مختلف مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا، پارلمان عراق طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد. طبق قانون، ارتش آمریکا قرار بود تا پایان دسامبر به طور کامل از عراق خارج شود. اما به گفته منابع عراقی، با وجود 2500 سرباز آمریکایی که هنوز در عراق هستند، رتبه آنها از نظامی به مستشاری تغییر کرده است. ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که از وضعیت عراق «عمیقاً نگران» است. در همین حال، مردم عراق و سازمان های مختلف از آمریکا می خواهند که آنها را به طور کامل اخراج کند.

دیدگاهتان را بنویسید