عمران خان: رسانه های غربی وجهه پاکستان را خدشه دار کرده اند



عمران خان گفت، در حالی که ایالات متحده در افغانستان مرتکب اشتباه می شود، آتش پاکستان باید شرایط و اشتباهات خود را تحمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از جیو تی وی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی افتتاحیه خود در گفتگوی سالانه مارگالا در اسلام آباد، به جای تمجید و تشکر از فداکاری های پاکستان، از این کشور (پاکستان) انتقاد کرد. متهم به انجام «دوبازی» شده و اعتبار آن در سطح بین المللی خدشه دار شده است.

وی افزود: پاکستان مسئول ضعف ها و ضعف های آمریکاست.

عمران خان ادامه داد که در جریان جنگ افغانستان، از آنجایی که پاکستان تنها متحد ایالات متحده بود، کشور ما بیشترین ضرر را متحمل شد. به عبارت دیگر، بیش از 80000 تلفات، آواره میلیون ها نفر و بیش از 100100 میلیارد خسارت به بار آورده است.

وی افزود که ناتوانی رهبری ملی در مدیریت اوضاع افغانستان، کشور را به دو بخش اصلی «حمایت» و «مخالفت با آمریکا» تقسیم کرده است.

عمران خان گفت که جامعه بین‌المللی پاکستان را به دلایل «نادرست» مقصر می‌داند و در مقابل حوادث دهلی نو و کشمیر سکوت می‌کند.

وی تاکید کرد که “حاکمیت قانون” و “برابری” برای همه پیش نیازهای “دموکراسی” است و ابراز تاسف کرد که پاکستان به دلیل سه سیستم آموزشی معاصر، مدارس و مدارس متوسطه اردو و انگلیسی، از نابرابری رنج برده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید