با بهترین عکاسان جهان آشنا شوید


نقاش معروف سالوادور دالی می گوید: «بهترین هنرمند کسی نیست که از هنر الهام گرفته باشد، بلکه منبع الهام دیگران باشد. وقتی صحبت از هنر عکاسی می شود، شناسایی هنرمندی با این ویژگی دشوار است. بهترین عکاسان با تصاویر ثبت شده خود قلب و چشم مخاطب را به تصویر می کشند. در این مقاله بهترین عکاسان جهان را خواهید خواند که در دنیای تصویر می درخشند و آثاری ماندگار خلق می کنند. این عکاسان معروف آثار معروفی را در کارنامه خود دارند که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.

1. جیمی نلسون

جیمی نلسون یکی از بهترین عکاسان جهان است
جیمی نلسون با بومیان آمریکا

جیمی نلسون بریتانیایی از سال 1987 (تقریباً 1987 خودمان) در دنیای عکاسی درخشیده است. جیمی از سال 2010 روی پروژه های «پیش از مرگ» کار می کند و برای عکاسی از این پروژه به کشورهای مختلفی مانند ویتنام، آفریقا و تبت سفر کرده است.

بهترین عکاسان جهان
نمونه ای از کارهای جیمی نلسون

در این پروژه نلسون از قبایل کشورهای مختلف در طبیعت زیستگاهشان عکس می گیرد. ویژگی اصلی تصاویر این مجموعه انعکاس واقعی طبیعی بودن آنها و احساس سوژه های عکس است. اولین مجموعه عکس های این پروژه جوایز بین المللی زیادی را به خود اختصاص داده است. مجموعه دوم هنوز تکمیل نشده است.

آثار جیمی نلسون را ببینید

2. رابرت کاپا

یکی از بهترین عکاسان دنیا
رابرت کاپا
دکتر ساینا

رابرت کاپا یک عکاس آمریکایی-مجارستانی، عکاس خبری بود که بارها جان خود را برای ثبت تصاویر سربازان در جنگ به خطر انداخت. در مجارستان “کاپا” به معنای “کوسه” است و نام مستعار عکس است. نام اصلی او آندره فریدمن بود.

کاپا یکی از بهترین عکاسان جهان بود و همیشه می گفت: “اگر عکس های شما به اندازه کافی خوب نیستند، به این دلیل است که به سوژه نزدیک نشده اید.”

بهترین عکاسان جهان
عکس جنگ، توسط رابرت کاپا

گرفتن صحنه های جنگ و سربازان وظیفه همه نیست، اما کاپا با بینش هنری و قلب شجاع خود به خوبی عمل کرد. به همین دلیل است که آثار او زنده هستند.

آثار کاپا را ببینید

3. استیو مک کوری

بهترین عکاسان جهان - استیو مک کوری
استیو مک کوری

استیو مک کوری نیز یک عکاس آمریکایی است که عکس معروف او از یک دختر افغان چشم سبز (گل شربتی) را دیده اید. عکس او از گل شربتی روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

استیو در طول این سال ها جوایز معتبر زیادی دریافت کرده است. در اینجا تعدادی از جوایز او آورده شده است: مدال های صدمین سالگرد انجمن سلطنتی عکاسی و دو جایزه مهم از مسابقه جهانی عکاسی مطبوعاتی جهانی.

بهترین عکاس جهان - تصویر شربت دختر گل افغانی
عکس شربتول دختر افغان

او در نشریات مختلف کار کرده است، اما در میانه راه تصمیم گرفت برای خودش کار کند. بنابراین او به هند رفت و شروع به عکاسی کرد. مک کوری درباره تجربه خود می گوید: «در هند احساس کردم باید به زندگی نگاه کنید و منتظر بمانید.

اگر صبر کنید، مردم فراموش می کنند که دوربین کار می کند و روح در تصاویر متبلور می شود.

– استیو مک کوری

آثار استیو مک کوری را ببینید

4. انسل آدامز

بهترین عکاس جهان - انسل آدامز
انسل آدامز

انسل آدامز یکی از بهترین عکاسان جهان است. او همچنین یک دوستدار محیط زیست است و نیمی از شهرت او از همین علاقه است. معروف ترین آثار او عکس های گرفته شده از پارک ملی یوسمیتی در ایالات متحده است.

بیشتر تصاویر آدامز سیاه و سفید هستند و طبیعت از دوربین او بسیار زیبا و باشکوه به نظر می رسد. از ویژگی های عکس های او می توان به نگاه واقعی، کنتراست بالا (کنتراست قوی سفید و سیاه در تصویر) و ارائه جزئیات در نمای بزرگ و گسترده اشاره کرد.

یکی از بهترین عکاسان جهان – کاری از انزل آدامز
اثری از انسل آدامز

انسل آدامز یکی از برترین عکاسان جهان به خاطر عکس های باکیفیت، چشم اندازهای گیرا از طبیعت و البته شجاعت و خلاقیتش است. از نمونه هایی از خلاقیت و کارهای پیشگام او در عکاسی می توان به تلاش های او برای فاصله گرفتن از جنبش تصویری اشاره کرد.

تاکید جنبش بر ارائه عکاسی به عنوان یک هنر زیبایی شناختی بود، اما افرادی مانند انسل آدامز بیشتر از ارائه تصاویر زیبا و دستکاری شده می خواستند عکاسی را ببینند. آدامز هرگز از عکاسی از طبیعت خسته نشد و دلیل شروع او به عنوان یک عکاس طبیعت، زیبایی شگفت انگیز پارک یوسمیتی بود.

کار آدامز را ببینید

5. ایموژن کانینگهام

ایموجی کانینگهام یکی از بهترین عکاسان جهان است
احساسات کانینگهام

وقتی صحبت از عکاسی از گل ها، گیاهان و طبیعت می شود، علاقه مندان به عکاسی به یاد ایموجی آمریکایی کانینگهام می افتند. زیرا درک کانینگهام از فرم های طبیعی و نور و سایه به طرز باورنکردنی بدیع و جذاب شده است.

کانینگهام همچنین عاشق عکاسی از مردم بود. عکس های این هنرمندان در مجموعه ای از آثار او قابل مشاهده است. ایده گرفتن عکس از سایر نوازندگان و هنرمندان ایده جذابی است و عمق بینش هنری عکاس را نشان می دهد.

ایموجی کانینگهام یکی از بهترین عکاسان جهان است
عکس گل مگنولیا، ایموژن کانینگهام

گل محبوب ایموژن گل مگنولیا است. او دو سال از عمر خود را صرف مطالعه گیاه شناسی کرد تا به موضوعات طبیعی خود نزدیک شود. آثار معروف کانینگهام شامل تصاویری از افراد برهنه و مناظر صنعتی است. او یکی از خاص ترین و عالی ترین عکاسان جهان است.

تاثیر فال کانینگهام را ببینید

6. ریچارد اودون

بهترین عکاس جهان - ریچارد اودن
ریچارد اودونگو

ریچارد اودوناگو یکی از بهترین عکاسان پرتره در جهان و در مد بود. در طول نیم قرن گذشته، کارهای اودونوگو در به تصویر کشیدن فرهنگ و مد آمریکایی نقش بسزایی داشته است.

اودن کار خود را در مجله هارپرز مارکت آغاز کرد که او را قادر ساخت استودیوی خصوصی خود را در سال 1946 راه اندازی کند. او برای نشریات معتبر مختلف از جمله Vogue عکاسی کرده است.

بهترین عکاسان جهان - عکس از ریچارد اودونو
اثری از ریچارد اودن

یکی از علایق ریچارد ثبت اشکال و ارواح انسانی در پرتره هایی بود که ثبت می کرد. هنگامی که آودن به شهرت رسید، از بسیاری از شخصیت های برجسته عکس گرفت و تأثیری ماندگار بر او گذاشت.

آثار ریچارد اودن را ببینید

7. دیوید لاشاپل

بهترین عکاس جهان - دیوید لاشاپل
دیوید لاشپل

دیوید لاشپل عکاس معاصر آمریکایی مشهور جهان است. او هم در تجارت و هم در هنرهای زیبا (تصاویر زیبایی) فعال است. لسپل در زمینه موضوعات تاریخی و مذهبی نیز فعالیت می کند و بسیاری از آثار او پیام های اجتماعی دارند.

دیوید لاشاپل سبک عکاسی خاص خود را دارد و با نگاهی به برخی از آثار او به راحتی می توان آثار دیگر او را شناسایی کرد. عکس های گرفته شده توسط این عکاس بزرگ پر از رنگ و نور است، به طوری که گاهی اوقات وقتی به آثار او نگاه می کنید، فکر می کنید نقاشی را پیدا کرده اید.

یکی از بهترین عکاسان جهان – کاری از دیوید لاشاپل
اثری از دیوید لاشپل

لاشاپل از افراد مشهوری مانند لیدیا گاگا، ویتنی هیوستون و مدونا عکاسی کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دیوید با وجود مشارکت در پروژه های بزرگ و برخی پروژه های تجاری بسیار پرسود، زندگی ساده ای دارد و جایی در مزرعه خود در هاوایی زندگی می کند.

آثار دیوید لاشاپل را ببینید

8. دوروتیا لانگ

بهترین عکاس جهان - دوروتی لانگ
دوروتی لانگ

دوروتی لانگ عکاس آمریکایی بود که مشهورترین اثر او در دوران رکود بزرگ ثبت شد. رکود بزرگ یک رکود اقتصادی شدید است که یک دهه قبل از جنگ جهانی دوم جهان را فرا گرفت. این عمل «مادر مهاجر» نام دارد که مادری مضطرب را با فرزندانش در چادر نشان می دهد.

زن آواره به لنگ گفت که چیزی برای خوردن ندارد و سبزیجات یخ زده مزارع و شکار پرندگان می خورد. لنگ از وضعیت اسفبار آوارگان در چادر به شدت متاثر شد. او دیدگاه های خود را با دولت در میان گذاشت و دولت را به کمک به آوارگان تشویق کرد.

بهترین عکاسان جهان - توسط دوروتی لانگ
عکس «مادر مهاجر» از دوروتی لانگ

دوروتی لانگ در توسعه و رشد عکاسی مستند نقش بسزایی داشت. آثار او باشکوه هستند و برخی از سوژه‌های او منعکس کننده دردهایی هستند که در زندگی واقعی تجربه کرده است.

آثار دوروتی لانگ را ببینید

9. آندریاس گورسکی

بهترین عکاس جهان - آندریاس گورسکی
آندریاس گورسکی

آندریاس گورسکی آلمانی یکی از بهترین عکاسان جهان است. یکی از دلایل شهرت او عکاسی از سوژه از زاویه باز است. با نگاهی به تصویر زیر متوجه منظور ما از زاویه وسیع خواهید شد.

زاویه دید او معمولا از بالاست. به همین دلیل آثار او از شکوه و وسعت خاصی برخوردار است. ناگفته نماند که آندریاس از دستکاری دیجیتال نیز برای تغییر کیفیت عکس هایش استفاده می کند.

بهترین عکاس جهان - آندریاس گورسکی
اثر معروف گورسکی 99 سنت

معروف ترین اثر گورسکی 99 سنت است که در یک حراج هنری با قیمتی باورنکردنی فروخته شد. این عکس ارزشی بی سابقه 2.3 میلیون داشت.

آثار آندریاس گورسکی را ببینید

10. هانری کارتیه براسون

بهترین عکاس جهان - هنری کارتیه براسون
هنری کارتیه براسون

هنری کارتیه براسون یکی از ماهرترین عکاسان خیابانی است. عکس هایی که در خیابان گرفته است خاص و دیدنی است. هانری یک عکاس فرانسوی بود که به انسانیت نیز علاقه زیادی داشت.

برسون یکی از اولین کسانی بود که از دوربین 35 میلی متری استفاده کرد. او یکی از پیشگامان خلاق در دنیای عکاسی بود که ایده های جالب و خنده داری در حرفه خود داشت. به عنوان مثال، او معتقد بود که استفاده از فلاش دوربین بی ادبانه است.

استفاده از فلاش دوربین در حین عکسبرداری مانند حمل اسلحه به یک کنسرت است.

– هنری کارتیه

بسیاری از تصاویر گیرا از لحظات ناب در خیابان ها توسط هنری ثبت شده است. او در ثبت لحظات عالی بسیار خوب بود. هنری کتابی درباره لحظات تعیین کننده عکاسی نوشته است. اینها لحظاتی است که عناصر بصری و روانی صحنه در تعادلی خارق العاده در کنار هم قرار می گیرند. منظورت چیه یعنی صحنه کلماتی برای گفتن به صورت بصری و مفهومی پیدا می کند.

آثار براسون را ببینید

11. دان مک کولین

بهترین عکاس جهان - دان مک کالین
دان مک کالین

دان مک لین نیز یکی از برترین عکاسان جهان است. این عکاس انگلیسی به ثبت صحنه های جذاب جنگ و درگیری های خیابانی شهرت دارد. او شش دهه مثمر ثمر بوده و در به تصویر کشیدن اقشار ضعیف جامعه بسیار تواناست.

فقر، بیکاری، محرومیت و مردم تحت ستم عناصر اصلی چهره مک لین هستند. او را یک عکاس خبری بی بدیل می نامند و تصویر او از فقر در لندن، آفریقا، آسیا و خاورمیانه سرشار از حرفه ای گری وصف ناپذیر است.

یکی از بهترین عکاسان جهان - کاری از دان مک لین
اثری از دان مک کالین

البته ناگفته نماند که او در شکار مناظر و طبیعت زیبا نیز به خوبی عمل کرده و صحنه های گیرا از زندگی را به صورت هنرمندانه در مقابل دیدگان مخاطب به تصویر کشیده است.

آثار دان مک کالین را ببینید

12. مردم اشعه

بهترین عکاسان جهان - Man Ray
حواست بهت باشه

من ری یکی از بهترین عکاسان جهان و یک هنرمند بزرگ در زمینه هنرهای تجسمی بود. او بیشتر دوران حرفه ای خود را در فرانسه گذراند. من ری یکی از اعضای جنبش دادائیست و سوررئالیست بود و خود را یک نقاش می دانست تا یک عکاس.

بهترین عکاسان جهان - کار من
من ردی دارم

نقاشی های او در زمینه مد و پرتره شهرت جهانی دارد. علاقه من به سوررئالیسم نیز در آثار او گنجانده شده است. سوررئالیسم سوررئالیسم است، میل به تغییر زندگی روزمره. با برهم زدن نظم می توان از واقعیت فراتر رفت و به سوررئالیسم رسید.

به کارهای من نگاه کن

در پایان

در این مقاله تعدادی از بهترین عکاسان جهان را معرفی می کنیم. آشنایی با بهترین هنرمندان در هر زمینه ای الهام بخش است. آشنایی با این افراد نگرش ما را نسبت به کارشان عمیق تر می کند. البته برخی معتقدند حساب این هنرمند با هنر او متفاوت است. شما چی فکر میکنید

با این حال، اگر به دنیای عکاسی علاقه مند هستید، آشنایی با عکاسان مشهور می تواند راه را برای حرفه ای شدن شما هموار کند. در حالی که اکثر هنرمندان شخصیت های جذابی دارند و دنبال کردن آنها می تواند سرگرم کننده و جالب باشد.

از بین تصاویری که دیدید، کدام یک از عکس‌ها برایتان جالب‌تر بود؟ نظر شما در مورد هنر عکاسی چیست؟ چه چیزی شما را در این هنر بیشتر جذب می کند؟

اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و پایدار هر زبان جدید

دهان

عکاسی متخصص شات کیت

دیدگاهتان را بنویسید