اینتل SSD SK Hynix خود را به قیمت 9 میلیارد پوند فروخته است


SK Hynix، تامین کننده تراشه های نیمه هادی و حافظه فلش مبتنی بر DRAM در کره جنوبی، مرحله اول خرید 9 میلیارد دلاری کسب و کار SSD و NAND اینتل را تکمیل کرده است.

طبق گزارش ها، SK Hynix یک شرکت تابعه جدید به نام Solidigm برای مدیریت کسب و کار جدید SSD خود ایجاد کرده است که توسط Rob Crock، معاون ارشد سابق اینتل مدیریت خواهد شد. لی سوک هو، مدیرعامل و مدیرعامل SK Hynix نیز مدیرعامل این شرکت که مقر آن در سن خوزه، کالیفرنیا است، خواهد بود.

ارزش کل این معامله 9 میلیارد دلار است و در دو فاز خواهد بود. در مرحله اول که اکنون تکمیل شده است، کارخانه نیمه هادی اینتل در دالیان چین به SK Hynex واگذار می شود که شامل انتقال برخی از کارکنان و مالکیت معنوی می شود.

با این حال، فاز دوم این انتقال تا سال 2025 تکمیل نخواهد شد. تا آن زمان، اینتل به تولید ویفرهای NAND در کارخانه دالیان ادامه خواهد داد. پس از نهایی شدن توافق بین دو شرکت، اینتل دیگر حافظه فلش NAND تولید نمی کند و قصد دارد در سال های آینده روی ایستگاه کاری کار کند.

اینتل تجارت کم سود SSD را کنار می‌کشد

به گفته Tom’s Hardware، شرکت جدید همچنین با برخی محدودیت‌های بلندمدت از سوی رگولاتورهای چینی مانند قیمت‌گذاری محصولات نهایی و قطعات مواجه خواهد شد.

تعبیر کروک:

Solidigm در آستانه تبدیل شدن به دومین شرکت بزرگ نیمه هادی جهان است و فرصتی بی سابقه برای بازسازی صنعت حافظه و ذخیره سازی فراهم می کند. ما متعهد به رهبری صنعت داده‌ای هستیم که می‌تواند به پیشرفت مردم کمک کند.

با این توافق، اینتل می تواند از تجارت کم سود خارج شود و روی Flash Memory که با نوسانات قیمت بالایی مواجه است، سرمایه گذاری کند تا بیشتر روی سایر مشاغل خود تمرکز کند.

دیدگاهتان را بنویسید