مراقب این 9 اشتباه رایج در هنگام صحبت باشید


به گزارش ریدرز دایجست، ما هر روز انواع مختلفی از گفتگو با افراد مختلف داریم. در این مکالمات، ما مرتکب رفتار نادرست عمدی یا غیرعمدی می شویم و مکالمه را بی اثر می کنیم و یا باعث ناراحتی طرف مقابل می شویم. این رفتارها در گفتگو صحیح نیست:

وسط حرف دیگران بیندازید

تقریباً برای همه ما این اتفاق افتاده است. وقتی با دوستت صحبت می کنی، چیزی به ذهنت می رسد و مانع از آوردنش می شوی. اگرچه گاهی اوقات این اتفاق می افتد، اما قطعا برای بسیاری یک گفتگوی بی ادبانه است.

امیلی دالس که 29 سال است در زمینه آداب و رسوم سنتی فعالیت می کند، می گوید: کلمات

Beyond Sai، بنیانگذار Beyond Etiquette نیز می گوید که موضوعی که می خواهید به آن بپردازید باید تا زمانی که خیلی فوری یا فوری باشد به دیگران واگذار کنید.

شوخی های زیادی

به گفته سای، شوخی ها در مکالمه یا عصبانی هستند یا اشتباه فهمیده می شوند یا اصلاً اشتباه فهمیده می شوند. به خصوص اگر دیگران حس شوخ طبعی شما را تشخیص ندهند. پس همیشه مراقب مخاطبان خود باشید و در نظر داشته باشید که آیا زمان و مکان مناسبی برای شوخی وجود دارد یا خیر. سای می‌گوید: «اگر در آن لحظه باید از خود بپرسید که آیا حق دارم آن را مسخره کنم، احتمالاً زمان مناسبی نیست.

فقط در مورد خودت صحبت کن

صحبت کردن با دیگران در مورد خودتان دائماً نشان می دهد که شما فردی خودشیفته و نسبت به دیگران و احساسات آنها بی تفاوت هستید. سای می گوید: “احساسات و تجربیات دیگران به اندازه شما مهم است. آنها می خواهند فرصتی برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود با شما داشته باشند. این نه تنها نشان می دهد که شما شخص مهمی هستید، بلکه جولیا استیو بوید، مشاور اجتماعی بین المللی مستقر در سوئیس را نیز نشان می دهد. می گوید گفتگوهای یک طرفه آزاردهنده و خسته کننده است

هنگام صحبت سر خود را روی تلفن همراه خود نگه دارید

منحرف کردن تلفن همراه از مکالمه یکی از بی‌ادبانه‌ترین عادت‌های مکالمه‌ای است که امروزه بیش از هر زمان دیگری رایج است: “تلفن‌های ما برای ارتباط با افراد دور از ما عالی هستند. اما ما را از کسانی که در آن زمان با ما هستند دور می‌کنند. لحظه ای. اگر با دیگران صحبت می کنید. اگر از تلفن خود استفاده می کنید، ممکن است به شخص دیگری پیامی ارسال کند که از مکالمه خسته شده اید و ترجیح می دهید جای دیگری بمانید یا مهمتر از آنچه در تلفن خود می بینید. شاید آن شخص. انجام آن

باید به طور مداوم دقیق باشد

اگر گفتگوی شما به مشاجره تبدیل شد، اگر حق با شماست نگران نباشید. سای می گوید، برنده شدن در مناظره به معنای برنده شدن در نبرد نیست، زیرا بی ادبانه است. بدون قضاوت است.

داستانت را بگو

او دوست دارد در مورد اولین سفر خارجی خود صحبت کند و شما فقط می خواهید وارد شوید و در مورد تجربه سفر خارجی خود صحبت کنید. سای می گوید: «وقتی دیگران تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارند، لازم نیست در مورد تجربیات خود صحبت کنید. آنها می خواهند در مورد آن با شما صحبت کنند، نه اینکه به خاطرات شما گوش دهند یا به آنچه که شما در مورد تجربه مشابه یا بهتر می گویید گوش دهند.

قبل از اینکه طرف مقابل صحبت کند، پاسخ خود را آماده کنید

دالس می‌گوید: «بسیاری از مردم واقعاً به صحبت‌های طرف مقابل گوش نمی‌دهند، منتظر می‌مانند تا نوبت او صحبت کند، یا بدتر از آن، به سراغ چیز دیگری می‌روند». او به شما پیشنهاد می کند به جای اینکه به آنچه می گویید فکر کنید، نفس عمیق بکشید و به حرف های طرف مقابل گوش دهید. برقراری ارتباط همیشه به آسانی انتظار نوبت برای صحبت کردن نیست.

حرف زدن در شایعات

دولز می گوید که امروزه با کمک رسانه های اجتماعی، غیبت وارد مرحله جدیدی شده است. نه تنها زمان کمتری برای پردازش اطلاعات وجود دارد، بلکه منجر به مقایسه و حسادت می شود و در کمترین زمان بینندگان را به منتقد و شایعه ساز تبدیل می کند.

سوالات شخصی زیادی بپرسید

برخی از سوالات ممکن است در مکالمات غیررسمی یا خصوصی شخصی باشند. بوید عادت مشتریان خود را برای پرسیدن چنین سؤالاتی اصلاح می کند: در عوض، درباره موضوعات خنثی مانند غذا، مسافرت، سرگرمی ها و مشکلات کلی خانوادگی صحبت کنید. اگر دیگران بدون مشکل از شما چنین سؤالاتی می پرسند، پاسخ دهید: مثلاً چقدر درآمد دارید؟ بگو کافی نیست یا اگر هشدار شما مانع از این نمی شود که بپرسید چه زمانی می خواهید بچه دار شوید، نمی دانم. اما شاید من آن روز یک پرستار بچه بخواهم. میتونم بهت اعتماد کنم

دیدگاهتان را بنویسید