هزینه خرید وام مسکن به نصف کاهش یافته است



بانک مسکن به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، کاهش 50 درصدی کارمزد اخذ تسهیلات مسکن از محل گواهی تقدم تسهیلات را اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن علمداری، عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اعلام این خبر گفت: متقاضیان تنها برای دریافت 50 درصد تسهیلات درخواستی و 50 درصد سایر تسهیلات می توانند نسبت به خرید اوراق اقدام کنند. بدون خرید وثیقه و بدون سپرده از تسهیلات پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در واقع برای دریافت 400 میلیون تومان از محل اوراق در تهران، متقاضیانی که پیش از این باید 800 فقره اوراق را خریداری کرده و برای دریافت این تسهیلات به بانک پرداخت می کردند، اکنون تنها با خرید 400 اوراق می توانند تسهیلات دریافت کنند. 400 میلیون تومان بگیرید
علمداری خاطرنشان کرد: این امتیاز با انگیزه برای متقاضیان تسهیلات مسکن شامل تسهیلات جعل مسکن نیز می شود. تسهیلات مسکن ژاله در حال حاضر 80 میلیون تومان در سراسر کشور است. برای بهره مندی از این تسهیلات، متقاضی باید 160 اوراق بخرد اما اکنون می تواند با خرید 50 اوراق از این تعداد یعنی 80 اوراق اقدام کند.
وی تاکید کرد: این امتیاز برای متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن برای تمامی شهرها و استان های کشور است و متقاضیان سراسر کشور می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
علمداری گفت: این اقدام هزینه دسترسی متقاضیان را به نصف کاهش می دهد و در نتیجه قدرت خرید آنها را در بازار مسکن افزایش می دهد. این فرصت واقعاً فرصت خوبی برای همه متقاضیانی است که می خواهند از طریق اوراق تسهیلات بگیرند و مسکن بخرند یا بسازند.

براساس اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات مسکن و نگهداری سپرده بدون سپرده ۱۸ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن بدون سپرده ۹۶ ماه یا هشت سال است. همچنین حداکثر مدت پرداخت تسهیلات مسکن جعلی بدون سپرده مذکور 60 ماه معادل پنج سال خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید