پلی آف لیگ اروپا؛ و حالا دربی مارادونا



به گزارش ایرنا، مرحله پلی آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در نیون سوئیس قرعه کشی شد و 16 تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. مهمترین بازی این مرحله بازی بارسلونا و ناپولی است. دو تیمی که دیگو آرماندو مارادونا سال ها در آنها بازی می کرد و رقبای آنها تا حدودی یادآور فوق ستاره فقید آرژانتینی هستند.

طبق آخرین تغییرات یوفا در لیگ اروپا، این مسابقات با حضور 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی از فصل 2012-2012 برگزار می شود. پیش از این لیگ اروپا با حضور 48 تیم برگزار شده بود اما بخشی از سهمیه لیگ اروپا به لیگ کنفرانس منتقل شد و با توجه به کاهش تعداد تیم های لیگ اروپا، قالب حذفی این رقابت ها تغییر کرد.

در مرحله گروهی لیگ اروپا، سرگروه های هشت گانه به طور مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند. این روند برای تیم دوم گروه لیگ اروپا و تیم سوم گروه لیگ قهرمانان اروپا متفاوت است. پیش از آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، سه تیم سوم گروه لیگ قهرمانان اروپا و هشت تیم دوم گروه لیگ اروپا در یک بازی رفت و برگشت پلی آف به مصاف هم می روند که برنده ها به دور رفت صعود می کنند. مرحله 16 لیگ اروپا مزیت برتری در گروه لیگ اروپا این است که دو بازی کمتر از سایر تیم ها انجام داده اند.

سویا اسپانیا – دیناموزاگرب کرواسی

آتالانتا ایتالیا – المپیاکوس یونان

لایپزیگ آلمان – رئال سوسیداد اسپانیا

بارسلونا اسپانیا – ناپولی ایتالیا

جانت روسیه – رئال بتیس اسپانیا

بوروسیا دورتموند آلمان – گلاسکو رنجرز اسکاتلند

شریف تیراسپول مولداوی – اسپورتینگ براگا پرتغال

پورتو پرتغال – لاتزیو ایتالیا

لیون، موناکو، اسپارتاک مسکو، آینتراخت فرانکفورت، گالاتاسرای، ستاره سرخ بلگراد، بایرلورکوزن و وستهم 8 تیمی هستند که به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود می کنند و 8 تیم دیگر در این مرحله پیش بینی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید