وزیران و مقامات سابق سودان از زمان استقلال این کشور گریخته اند



یک روزنامه سودانی از آزادی چند وزیر سابق سودانی خبر داده است. کانون وکلای دارفور می گوید که تلفات حوادث اخیر در برخی مناطق غرب دارفور به حدود 200 نفر رسیده است.

به گزارش روزنامه عربی 21، روزنامه‌های سودانی گزارش دادند که حمزه‌الامیر، وزیر فرهنگ و رسانه سابق سودان، این کشور را به مقصد محل کار سابق خود در دوحه ترک کرده است. وزیر دادگستری سابق سودان نیز بلافاصله پس از آزادی، کشور را به مقصد لندن ترک کرد تا در کنار خانواده خود باشد.

سایر روزنامه های سودانی نیز گزارش داده اند که بسیاری از مشاوران و کارکنان دفتر نخست وزیر سابق سودان را به کشورهای مختلف ترک کرده و به مشاغل قبلی خود بازگشته اند.

کمیته حقوقی تهیه کننده بیانیه سیاسی جدید نیز کار خود را به پایان رسانده است.

ابراهیم الجم، یکی از اعضای شورای مرکزی آزادی و تغییر حزب ملی سودان، به روزنامه الانتبه گفت: این کار را انجام دهید. گروه های دیگری هم هستند.

الجم گفت: (امروز) دوشنبه آخرین مهلت احزاب و تشکل های صنفی برای پیوستن به بیانیه سیاسی است و در صورت عدم پیوستن به بیانیه، در بیانیه نادیده گرفته می شود.

عضو شورای مرکزی استقلال و تغییر تاکید کرد: مبنای این بیانیه سیاسی، سند قانون اساسی است، بنابراین شرکای کنفرانس ملی منحل شده و یا کسانی که از دولت گذشته رفته اند جایی در آن ندارند.

روزنامه الانتبه به نقل از یک منبع از شورای مرکزی آزادی و تغییر نوشت که تاخیر در ارائه بیانیه سیاسی خود به حزب الله به دلیل مخالفت عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و رایزنی های بیشتر در مورد اصلاحات و مشارکت سازمان های دیگر بوده است.

گفته می شد که اعضای شورای مرکزی بدون رضایت همگان در اعتراض به بیانیه های سیاسی به نام دستگاه اجرایی بیانیه ای صادر کرده اند.

این روزنامه می نویسد که در توافق سیاسی بین البرهان و حمدوک برای آزادی و تغییر موضع واحدی وجود ندارد.

در همین حال مقامات سودانی اعلام کردند که قصد دارند ارتشی متشکل از 3000 سرباز از تمامی نیروهای مسلح برای کنترل و جلوگیری از وخامت اوضاع امنیتی دارفور تشکیل دهند.

الهادی ادریس، یکی از اعضای شورای حکومتی و انتقالی سودان، گفت: سودان در حال گذراندن یک دوره گذار حساس است که نیازمند همکاری مشترک همه طرف ها برای حل این موضوع و اتخاذ رویکردی جدی برای پایان دادن به بحران امنیتی است که صلح و امنیت را تهدید می کند. امنیت در سودان امنیت.» او این کار را می کند.

ادریس بر تاکید دولت بر اعمال حاکمیت، حاکمیت قانون و توسعه امنیت و ثبات در منطقه آب و هوای دارفور و همچنین بر لزوم محاکمه متخلفان تاکید کرد.

کانون وکلای دارفور تعداد کشته شدگان حوادث اخیر در برخی مناطق غرب دارفور را حدود 200 نفر اعلام کرده است: “علاوه بر این، برخی از آنها بدون گواهی پزشکی دفن شده اند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید